Paulo Arboleya

Entrevista a Paulo Arboleya

by / 0 Comentarios / 34 Lecturas / 21 mayo, 2015

Entrevista a Paulo Arboleya candidato de Andecha Astur para la Presidencia del Principado de Asturias.

Una de las reclamaciones de su partido es la oficialidad del Asturiano ¿Por qué modelo para su difusión y conservación apostarían una vez oficializado el Asturiano?

Por un modelu que garantice la presencia del asturianu en tolos seutores al mesmu nivel quel castellan, afondando nel sistema educativu y nos mas media.

Otra de las reivindicaciones es la de la soberanía ¿Cómo se llevaría a cabo eso y que implicaciones económicas tendría para Asturias?

Ye bien senciello , lo primero ye que el reinu de españa reconoza esi drechu, que fasta agora niega a tolos países en baxu el so mandatu. La principal implicación económica ya que los asturianos sedriaos dueños de la nuesa producción, pero tendriemo que decidir el modelu económicu del que queremos dotanos. De cualesquier mena la actitu antidemocrática del reinu de España fae que, como viéremos en Cataluña, nun podamos pensar en una solución democrática de esti asuntu.

En otras comunidades como pueden ser los casos de Cataluña, Galicia o País Vasco los partidos nacionalistas tienen una gran representación ¿Qué sucede en Asturias para que partidos nacionalistas como el suyo no tenga tanto apoyo?

Bono creo que súmense varios factores. De primeres en asturies vivimos en baxu les redes clienterales de partios y sindicatos como psoe, soma , ccoo , que lleven bien de años xestionando les perres procedentes de europa y de España y que utilicen pa repartir puestos de trabayu, que como bien sabemos en astuires ye dalgo escaso. El fechu de que pa poder algamar un puestu de trabayu haya que tener un determinau carne fae que una gran parte del elleutorau te condicionau. Dientru de estes redes clienterales tamien se incluyen los medios de comunicación que durante años vienen faciendo campñas empobinaes por delegación de gobiernu pa criminalizar el movimiento nacionaliegu asturianu creando un afalsa imaxen del mesmu que xenera rocea pa con nos.

Amas tamien dende el nuesu propiu movimiento cometerimos dalgun erru , por supuestu.

¿Qué medidas se proponen desde su partido para combatir el desempleo en la comunidad?

Creo que en esi sen los partios gobernantes, psoe iu bloque por asturies pp y foro desaprovecharon la oportunidad hestorica de emplegar los fondos mineros de la xunion europea pa creyar un nuevu texiu industrial nel país. Amas el fechu de que los nuesos recursos tean en manes foriates fae imposible que tengamos nengun marxen negociaor, ye´l casu de Alcoa por exemplu, onde un país con excedentes de producion, 4 vegaes lo que consumimos , nun pue xugar esa baza pa atraer inversiones . Poro ye esencial recuperar la nuesa soberanía.

La nuesa `propuesta pasa tamien por recuperar el campu y la mariña asturiana que con motivu de la entra del reinu na xunion europea foron utilizaes comu monea de cambeu y prauticamente desmantelaes.

Cuál es su opinión sobre los tres grandes proyectos que hay en Asturias (AVE, ZALIA, MUSEL)

El Muselon ye una estafa, dizlo la OLAF ,nun lo digo yo, y amas la mayor de la historia de la xunion europea , tan ehi los numberos.
En cuantes al Ave, consideramos que la xeografia asturiana nun permite sacar el rendimiento que esa infraestructura necesita y polo tantu ye un sinsentiu pa asturies.

La ZALIA supon el desaniciu de la fastera rural de la ciuda mas grande del país y tamos viendo como nun ye a atrayer inversiones.
A fin de cuentes son mega proyeutos que solo valen pa la desviación de fondos a les mesmes manes que llevan años poniendo el cazu.

Háblenos de las presiones recibidas por poner a disposición de todos los internautas el informe de la OLAF.

Bono ye la realida de la “democracia española”, amas en esti casu viemos comu dende psoe y pp nun hubo nengun problema en aliase pa negar la mayor y evitar devolver les perres que estafaron a tolos/toles europees.

Andecha se ha mostrado contrario a la ampliación de Cogersa y la creación de la incineradora ¿Qué alternativa proponen?

Una xestion coherente de los residuos y principalmente finar con el comsumismu xabaz que nos lleva a xenerar mas porquería de la necesaria.

¿Cómo se percibe en Andecha Astur la aparición de nuevos partidos políticos de izquierda que han conseguido en poco tiempo un gran apoyo?

Bono en un entamu , si me fales de Podemos, nun se consideren a si mesmos un partiu de izquierdes. Dende el nuesu puntu de vista el erru ta en que les decisiones tomense dende Madri y asturies nun pinta un res. Amas nun son a respetar los drechos fundamentales del nuesu pueblu como ye el tema de la llingua.

¿Cuáles son las aspiraciones del partido para estas elecciones?

Day la posibilida al pueblu trabayor asturianu de votar organizaciones que lu puean representar.

¿Qué escenario esperáis tras el 24 de mayo?

Le mesmu que bien sufriendo asturies dende cuanta ya, ello la falta de drechos y llibertaes minimes y les politiques diseñaes pa en base a la explotación del pueblu trabayor asturianu y el desaniciu de la tierra que ocupa en baxu la escusa de les necesidades economiques.

Your Commment

Email (will not be published)